Follow us on Twitter Follow us on LinkedIn

Eigenzinnige make-over voor 18.000 m2 pure allure

Brand Loyalty, ’s-Hertogenbosch

Betrokken Hurks-disciplines:
bouw
bouwcenters

Een geoefende en open blik

Het vereiste een geoefende en open blik. Eén die de eigenaar en gebruiker Brand Loyalty bleek te hebben. Deze ontwikkelaar van loyaliteitscampagnes voor (food) retailers zag de potentie van het gedateerde voormalige PNEM-gebouw en was om. Daar, op die markante plek aan het Willemsplein hartje ’s-Hertogenbosch, zou het nieuwe hoofdkantoor verrijzen. Het vereiste een totale make-over die Hurks bouw Eindhoven in opdracht van C.V. Kingsroad ter hand nam. Het resultaat was ernaar: een Loyalty Expertise Centrum van 18.000 m2 pure allure. De sleutelwoorden: strak, modern, open en transparant. 

Duurzaamheidsscore BREEAM-NL 'Good'

Transparantie

Naast de landmarkfunctie die Brand Loyalty voor zijn luxueuze Loyalty Expertise Centrum nastreefde, diende het gebouw goed te presteren op het gebied van duurzaamheid. Doelstellingen waarvoor het gebouw volledig gestript moest worden. Alleen het betonskelet bleef overeind staan. Om de gewenste transparantie te vervolmaken, werd het hoogste bouwdeel volledig in glas uitgevoerd. Net als de lagere bouwdelen overigens, al kregen die een beschermende laag in de vorm van een tweede gevel.

Energieke werksfeer met sport en spa

Imposante vide

De open uitstraling wordt tevens benadrukt door een imposante vide met een indrukwekkende wenteltrap. Deze verbindt alle verdiepingen en maakt daglichttoetreding tot diep in het gebouw mogelijk. Een verstrekkende renovatie aan gevel, vloeren, dak, ramen en installaties leidde tot de duurzaamheidsscore BREEAM-NL ‘good’.

Kookstudio

Hurks bouw Eindhoven verzorgde onder meer het sloopwerk, de aanpassingen aan het casco en de afbouw van dit transformatieproject. Het Loyalty Expertise Centrum omvat onder meer een multifunctionele zaalruimte, een intiem auditorium met kookstudio, een restaurant, een Experience Center en een Sport en Spa. De kantoorruimtes liggen in de luwte van hoger gelegen verdiepingen. Het oogstrelende gebouw en interieur staan symbool voor de unieke werksfeer die Brand Loyalty wil uitstralen: één die energie geeft, creativiteit ontlokt en maakt dat iedereen zich thuis voelt.

Een luxueus gebouw met een landmarkfunctie